عمومی


1 - آیا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، به وزارت اقتصاد و امور دارایی لینک است؟
2 - آیا به عنوان دستگاه اجرائی دولتی، با وجود برگزاری معاملات در ستاد، دیگر نیازی به ارائه سایر گزارشات به ارگان های نظارتی کشور نداریم؟
3 - می خواهم اطلاعاتی پیرامون جایگاه قانونی ستاد کسب کنم. چگونه این اطلاعات را به دست آورم؟
4 - ابلاغیه الزام به کارگیری سامانه دست من رسیده است. برای آغاز فعالیت در سامانه چه اقداماتی را می بایست انجام دهم؟

1 - رابط دستگاه اجرائی هستم . مقام مسئول دستگاه تغییر کرده است. چه اقدامی باید انجام دهم؟
2 - چگونه وارد سامانه شوم؟ از چه مرورگری استفاده کنم؟ پس از ورود به سایت چگونه وارد صفحه کاربری خود شوم؟
3 - در صورتی که کدملی یک نقش در سامانه با کد ملی توکن متفاوت باشد، چه اقدامی باید انجام داد؟

1 - در زمان انجام امضای الکترونیکی با استفاده از توکن، با پیغام «نرم افزار jre بر روی مرورگر شما نصب نیست» مواجه می شوم. راه حل رفع این مشکل چیست؟
2 - آیا پس از تمدید اعتبار گواهی امضای الکترونیکی، نیاز به بارگذاری مجدد وجود دارد؟
3 - اعتبار گواهی امضای الکترونیکی درج شده بر روی توکن رو به اتمام است.چه کاری باید انجام دهم؟
4 - آیا برای انجام امضای الکترونیکی حتما باید توکن تهیه شود؟
5 - چه نقش هایی در سامانه باید امضای الکترونیکی(توکن) دریافت نمایند؟
6 - آیا نقش های دستگاه اجرائی برای ورود به سامانه به توکن نیاز دارند؟
 ثبت نام و عضویت در ستاد


1 - دستگاه اجرائی چگونه در سامانه معرفی می شود؟
2 - نحوه ثبت نام دستگاه های اجرایی در سامانه ستاد به چه صورت می باشد؟
3 - مشخصات کاربری مقام مسئول دستگاه اجرائی مفقود شده است، چگونه می توان این مشخصات را بازیابی نمود؟
4 - درصورت مفقود شدن نام کاربری و کلمه عبور هرکدام از کاربران دستگاه اجرائی، چگونه می توان این اطلاعات را بازیابی نمود؟

1 - چگونه می توان به عنوان تامین کننده/ مناقصه گر/ مزایده گر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت نام کرد؟
2 - تامین کننده/ مناقصه گر/ مزایده گر هستم. مشخصات کاربری خود را فراموش کرده ام، چگونه می توانم مشخصات خود را بازیابی نمایم؟
3 - جهت بازیابی مشخصات کاربری، شماره تلفن همراه چه فردی باید وارد شود؟
4 - آیا برای ثبت نام در ستاد نیاز به خرید توکن می باشد؟
5 - آیا جهت ثبت نام در سامانه ستاد نیازی به ارائه مجوز می باشد؟
6 - با ماهیت حقیقی در سامانه ثبت نام نموده ام. آیا می توانم پروفایل خود را به شخص دیگری منتقل نمایم؟
7 - از کجا می توانم لیست دفاتر ثبت نام سامانه را دریافت نمایم؟
8 - چرا در زمان ثبت اطلاعات حساب، کلید «ثبت» غیر فعال می باشد؟
9 - در پایان مراحل ثبت نام، با وجود این که نوع کسب و کار را مشخص کرده ام، با پیغام «نوع کسب وکار را مشخص نمایید» مواجه می شوم. علت چیست؟
10 - به عنوان مزایده گر در سامانه ثبت نام کرده ام و قصد شرکت در مناقصه را دارم. چگونه می توانم به عنوان مناقصه گر نیز در سامانه ثبت نام نمایم؟
11 - آیا امکان ثبت نام فردی که قبلاً به عنوان فرد مسئول یک شرکت حقوقی در سامانه ثبت نام شده است، به عنوان شخص حقیقی وجود دارد؟
 خرید جزئی و متوسط


1 - با پیغام «مبلغ خالص سفارش با جمع كل مبالغ زمانبندی شده مغايرت دارد»، مواجه می شوم. علت چیست؟
2 - در منوی «تایید و ارسال استعلام» با پیغام زیر مواجه می شوم: «كاربر گرامی مقدار فيلد "تاريخ تخمينی جهت تعيين برنده" بايد بزرگتر از مهلت پاسخ تامين كننده باشد» . چه کاری باید انجام دهم؟
3 - در فرم الحاقیه، پیغام «به دلیل وجود کالا یا خدمات در دست بررسی, امکان ثبت الحاقیه برای این سفارش وجود ندارد» نمایش داده می شود. علت چیست؟
4 - خرید جزئی در سامانه ثبت کرده ام، اما در کارتابل مقام تشخیص قابل مشاهده نیست. علت چیست؟
5 - پس از تایید صورت وضعیت توسط ناظر، وضعیت آن درمرحله ی«در انتظار تایید نهایی» می باشد، اما به مرحله ی پرداخت نرسیده است. علت چیست؟
6 - در فرم سفارش خرید کالا/خدمات، نام ذی حساب نمایش داده نمی شود. علت چیست؟
7 - چگونه می توان پس از امضای نهایی سفارش، مبلغ قرارداد را افزایش داد؟
8 - آیا در ثبت خرید های بین الملل/ ثبت معاملات خارج از شمول و ثبت موارد عدم الزام، تامین کنندگان حتما باید عضو سامانه باشند؟
9 - در صورتی که شرایط خاصی برای انجام خرید خود داشته باشیم (مانند ارسال گواهی مالیات بر ارزش افزده، هزینه حمل و...) چگونه آن را به تامین کنندگان اعلام نماییم؟
10 - آیا می توانم خریدهایی که هم شامل کالا و هم خدمت باشند را از طریق سامانه انجام دهم؟
11 - اگر یک درخواست خرید از نوع جزئی ثبت و ارسال گردد، امکان تغییر آن از فرآیند جزئی به متوسط وجود دارد؟
12 - آیا اطلاعات خریدی که توسط یک کارپرداز دستگاه اجرائی ثبت و انجام شده است، توسط دیگر کارپردازان همان دستگاه اجرائی قابل مشاهده می باشد؟
13 - آیا خرید های متوسط را هم می توان به صورت سفارش مستقیم انجام داد؟
14 - چه تفاوتی میان مقام تشخیص فرآیند خرید و مقام تشخیص پرداخت وجود دارد؟
15 - آیا برنده اول توسط خریدار انتخاب می شود یا خود سامانه الویت ها و تامین کننده برنده را مشخص می نماید؟
16 - آیا در سامانه امکان دریافت تضمین از تامین کننده، برای انجام تعهدات وی وجود دارد؟
17 - آیا امکان ویرایش اطلاعات در فرآیند خرید وجود دارد؟
18 - کارپرداز هستم. سقف معاملات خرید و مناقصه چقدر است؟
19 - در صورتی که پرداخت الکترونیکی ناموفق باشد، آیا می توان گزارش صورت مغایرت بانکی را از سامانه دریافت نمود؟
20 - آیا در مورد خرید غذا نیز ملزم به برگزاری خرید از طریق سامانه هستیم؟
21 - کارپرداز هستم. چگونه می توانم یک نیاز از نوع «انتخاب کالا» ثبت نمایم؟
22 - کارپرداز هستم. چرا با وجود اینکه پاسخ دریافتی نیاز را تایید کرده ام، اما در جدول مقایسه ای مشاهده نمی شود؟
23 - تا کنون کالای خود را از نمایندگی خاصی تهیه می کردیم. درحال حاضر نمایندگی مذکور، برای فرار از پرداخت مالیات، حاضر به عضویت در سامانه نمی باشد. چگونه کالای مورد نیاز خود را تهیه نمائیم؟
24 - کارپرداز هستم. تامین کننده ای که قیمت کالا را معتبر کرده است، در هنگام انتخاب تامین کننده، دارای قیمت نامعتبر نمایش داده می شود. علت چیست؟
25 - کارپرداز هستم. کالایی را ثبت کرده ام اما تامین کننده ای وجود ندارد. چگونه می توانم برای کالای درخواستی خود تامین کننده پیدا کنم؟
26 - مهلت پاسخگویی تامین کننده برنده به پایان رسیده است. آیا می توانم مجددا همین تامین کننده را به عنوان برنده انتخاب کنم؟
27 - مقام مسئول دستگاه اجرائی هستم. از درگاه خرید وارد می شوم و شناسه کاربری مقام مسئول را وارد می کنم. ورود به صفحه کاربری انجام نمی شود و سامانه خطای «شما مجاز به ورود از این درگاه نیستید» را نمایش می دهد؟ علت چیست؟
28 - کارپرداز هستم. تامین کننده جهت عرضه کالا اعلام آمادگی نموده است. در حال حاضر چه کاری باید انجام دهم؟
29 - کارپرداز هستم.چگونه می توانم اطلاعات خریدهای مورد نظر خود را پیدا کنم؟
30 - کارپرداز هستم. در فرم سفارش به اشتباه مالیات را مشخص ننموده ام. چه کاری را باید انجام دهم؟
31 - پیغام «وارد نمودن حداقل یک اولویت با مقدار یک الزامی است» در جدول مقایسه ای به چه معناست؟
32 - کارپرداز هستم، در خرید متوسط سه استعلام را برای سه تامین کننده ارسال نموده ام، کار بعدی که باید انجام دهم، چیست؟
33 - کارپرداز هستم، وضعیت استعلام «در انتظار تایید پاسخ» است.چه کاری باید انجام دهم؟ این وضعیت به چه معناست؟
34 - کارپرداز هستم، پس از تایید پاسخ استعلام، چه کاری باید انجام بدهم؟
35 - در تجدید نیاز انتخاب کالا، چه مواردی قابل تغییر هستند؟
36 - کارپرداز هستم، چگونه می توانم یک درخواست خرید را ثبت نماییم؟
37 - کارپرداز هستم، ثبت در استعلام را انجام داده ام، اما تامین کننده در کارتابل خود آن را مشاهده نمی نماید. علت چیست و چه اقدامی باید انجام دهم؟
38 - آیا امکان معرفی دو ذیحساب در سامانه وجود دارد؟
39 - کارپرداز هستم، برای سفارش مستقیم کالا چگونه تامین کننده انتخاب کنم؟
40 - چرا در فرم سفارش با وضعیت «ثبت شده»، گزینه «تایید و ارسال» فعال نمی باشد؟
41 - ذیحساب هستم، برای پرداخت از طریق چک باید چه کارهایی انجام دهم؟
42 - گزینه ارزیابی تامین کننده چیست و پیرامون آن چه اقدامی باید انجام شود؟
43 - آیا در فرم الحاقیه، می توان تامین کننده دیگری را برای خرید انتخاب نمود؟
44 - آیا امکان ثبت الحاقیه توسط مقام تشخیص وجود دارد؟
45 - در خرید بین الملل، امکان ثبت خرید خدمات نیز وجود دارد؟
46 - آیا در فرم ارزیابی تامین کننده، امکان ابطال ارزیابی وجود دارد؟
47 - خریدار هستم، شناسه ی کاربری کارپرداز را فراموش کرده ایم. چگونه میتوان بازیابی نمود؟
48 - خریدار هستم، نیاز از نوع انتخاب کالا اعلان عمومی شده و پس از دریافت پاسخ و اتمام مهلت پاسخ، در کارتابل مقام تشخیص نمایش داده نمی شود. علت چیست؟
49 - در فرم «درخواست خرید کالا/خدمت»، الزامی بودن مجوز و اطلاعات مجوز به چه معناست؟ آیا الزامی به انتخاب مجوز می باشد؟
50 - خریدار هستم، در فرم «بررسی پاسخ به نيازهای اعلام شده در برد» در زمان تایید تامین کننده، با پیغام «کاربر گرامی، تایید وضعیت مجوز/ مجوزهای اعلام شده الزامی می باشد.» مواجه میشوم. علت چیست؟
51 - کارپرداز هستم تمامی مراحل فرایند را طی کرده ام، چگونه می توان از جدول مقایسه ای چاپ بگیرم؟
52 - ذی حساب هستم پرداخت را از طریق سامانه، به چه روش هایی می توانم انجام دهم؟

1 - در صفحه ی «پاسخ به نیاز (پیشنهاد کالا )» قیمت را تعیین کرده ام، اما جدول هنوز به رنگ قرمز نمایش داده می شود و اعتبار قیمت نیز انجام نشده است. علت چیست؟
2 - در فرم «پاسخ به نیاز(اعلام آمادگی برای تامين درخواست خريد)»، قیمت گذاری را انجام داده ام، اما در زمان ارسال به خریدار، سیستم پیغام «کاربر گرامی بايستی کليه کالاها را تعيين قيمت نماييد تا ارسال پاسخ نياز امكانپذير باشد» را نمایش می دهد. علت چیست؟
3 - دستگاه اجرائی خریدار اعلام نموده است که قیمت من نامعتبر می باشد. برای معتبر کردن قیمت چه کاری باید انجام دهم؟
4 - پاسخ به نیاز را انجام داده ام. چگونه متوجه شوم که به عنوان برنده انتخاب شده ام یا خیر؟ آیا از طریق پیامک به من اطلاع رسانی می شود؟
5 - در فرم پرداخت کارمزد، پیغام «کاربر گرامی جهت پرداخت کارمزد باید وضعیت فرم سفارش در انتظار تایید تامین کننده باشد» را مشاهده می نمایم. علت چیست؟
6 - تامین کننده خدمات و خدمات مشاوره می باشم. چگونه کد خدمت را به صفحه ی خود اضافه کنم؟
7 - پاسخ به نیاز خود را ارسال نموده ام. چگونه می توانم انصراف دهم؟ آیا در این قسمت میتوانم مدارک و مستندات پیوست کنم؟
8 - در فرم «الحاقیه سفارش» اطلاعات ارسالی صحیح نمی باشد. چگونه می توانم آن را اصلاح نمایم؟
9 - در قسمت مدارک پیوستی فرم «سفارش مستقیم خدمات مشاوره»، دو مدرک بارگذاری شده است، اما در زمان ارسال فرم، پیغام «کاربر گرامی، ضمیمه حداقل دو فایل در قسمت مدارک پیوستی الزامی می باشد» نمایش داده می شود. چه کاری باید انجام دهم؟
10 - در فرم «سفارش مستقیم خدمات مشاوره»، سیستم پیغام «کاربر گرامی، مبلغ تضمین بارگذاری شده از مبلغ تضمین انجام تعهدات کمتر می باشد» را نمایش می دهد. چه کاری باید انجام دهم؟
11 - چرا در برد اعلان عمومی خرید جزئی و متوسط، فیلد گروه کالایی برخی از نیازها تکمیل نشده است؟
12 - آیا می توانم از قیمت های پیشنهادی دیگر تامین کنندگان مطلع شوم؟(آیا تامین کنندگان دیگر قیمت های پیشنهادی من را مشاهده می نمایند)؟
13 - چگونه می توانم نیاز مورد نظر خود را از بین تمامی نیاز های اعلان عمومی شده پیدا کنم؟
14 - چگونه می توانم استعلام ارسالی از یک دستگاه را مشاهده نمایم؟
15 - چگونه می توانم به یک نیاز اعلام شده در برد اعلان عمومی سامانه پاسخ دهم؟
16 - چگونه می توانم یک کالا را تعیین قیمت را نمایم؟
17 - چگونه می توانم اعتبار قیمت کالای خود را تا چند روز دیگر افزایش دهم؟
18 - تعیین قیمت را انجام داده ام، اما قیمت متوسط را می بینم. می خواهم بدانم دستگاه اجرائی کدام قیمت (متوسط قیمت یا قیمت تعیین شده) را مشاهده می نماید؟
19 - چگونه می‌توانم کالایی با ایران کد جدید، در کالاهای موجود درصفحه ی خود تعریف نمایم؟
20 - چگونه می توانم مدارک پیوستی یک نیاز را مشاهده نمایم؟
21 - آیا در فرم سفارش خرید کالا امکان ویرایش وجود دارد؟
22 - در منوی «پاسخ های پذیرفته شده»، وضعیت استعلام «در انتظار اعلام آمادگی تامین کننده» می باشد. اکنون چه کاری باید انجام دهم؟
23 - وارد منوی «پرداخت کارمزد» شده ام. آیا امکان پرداخت از طریق چک وجود دارد؟
24 - در فرم «ارسال و تحویل کالا»، در فیلد «مبلغ فاکتور» باید چه مبلغی را لحاظ کنم؟
25 - چگونه می توانم نیازهایی که مربوط به گروه کالای مرتبط با حوزه فعالیت من می باشد را پیدا کنم؟
26 - در کارتابل «پرداخت کارمزد»، پرداخت مورد نظر را مشاهده نمی کنم. چه کاری انجام دهم؟
27 - بخشی از کل تعداد کالای سفارش را ارسال کرده ام. چگونه مابقی کالاها را ارسال نمایم؟
28 - چگونه مجوز های منقضی شده‌ی خود را تغییر دهم؟
29 - در صفحه ی پاسخ به نیاز (اعلام آمادگی برای تامين درخواست خريد) زمان ارسال پاسخ به خریدار، با پیغام «تامین کننده گرامی، وضعیت مجوز/ مجوزهای مورد نیاز دستگاه را تعیین نمائید.» مواجه می شوم. مجوز ها را بایستی در کجا بارگذاری نمایم؟
30 - در نیاز انتخاب تامین کننده، قیمت چگونه ویرایش می شود؟
31 - در پاسخ به نیاز (اعلام آمادگی برای تامين درخواست خريد) چگونه تاییدیه ارائه مجوز را برای خریدار انجام دهم؟
 مناقصه


1 - چگونه از آخرین تغییرات سامانه مطلع شویم؟
2 - آیا به دلیل زیاد بودن حجم پاکت ب، در شرایط اضطرار می‌توان بخشی از آن را به صورت فیزیکی به دستگاه مناقصه گزار ارسال نمود؟
3 - آیا شرکت در دوره آموزشی برای مناقصه‌گر‌ان و دستگاه های اجرائی مناقصه گزار الزامی می باشد؟
4 - آیا تشخیص ارتباط تخصصی و موضوعی مناقصه‌گر با کالای مورد مناقصه در سامانه قابل‌ انجام است؟
5 - چرا در فرم‌ها بعضی فیلد‌ها به رنگ زرد و بعضی دیگر به رنگ سفید نمایش داده می شود؟
6 - در سامانه، چه تمهیدی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اندیشیده شده است؟
7 - آیا مشخص نمودن هزینه برای دانلود اسناد نیازمند مجوز خاصی می‌باشد؟ در صورت وجود مجوز، مبنای تعیین مبلغ چیست؟
8 - درصورتی که اصل پاکت الف به دستگاه مناقصه گزار تحویل داده نشود، چه مشکلی پیش خواهد آمد؟
9 - در سامانه، حداکثر حجم مجاز برای بارگذاری فایل های مربوط به پاکت‌های الف، ب و ج چقدر می باشد؟
10 - آیا صحت محتویات پاکت‌ها و اطلاعات تکمیلی مناقصه‌گر‌ان به صورت سیستمی‌، توسط سامانه کنترل می‌شود؟
11 - آیا پس از ارسال پیشنهاد، امکان دسترسی به محتویات فایل پیشنهادها توسط دستگاه مناقصه گزار و یا ادمین سامانه وجود دارد؟
12 - جهت تائید صحت پاکت‌ها، آیا لازم است مناقصه‌گر‌ان تمامی ‌صفحات پاکت را مهر و امضا (فیزیکی) نمایند یا تنها امضای الکترونیکی در سامانه کافی است؟
13 - مناقصه‌گر‌انی که در جدول مقایسه‌ای و پس از بررسی و مقایسه قیمت‌ها به عنوان برنده اعلام نشده اند، چگونه می‌توانند از دلایل برنده نشدن خود مطلع شوند؟
14 - اگر مدت تعیین شده برای پذیرش برنده بودن به پایان برسد و مناقصه گر برنده پذیرش خود را اعلام ننماید، روند مناقصه چگونه ادامه می یابد؟
15 - مراحل ارسال و دریافت کالا، در سامانه مناقصه چگونه انجام می شود؟
16 - در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل مختلف فرآیند مناقصه (با توجه به محدودیت های زمانی فرآیند مناقصه) آیا شماره‌ تلفنی جهت پیگیری سریع رفع مشکل وجود دارد؟
17 - آیا می‌توان مناقصه‌گر‌ی را با قیمت بیشتر به عنوان برنده اول ‌انتخاب نمود؟

1 - با وجود اینکه اصلاحات را در سامانه انجام داده و اسناد اصلاحی را در «مراجع اصلاحات» بارگذاری نموده ام، امکان ثبت و ارسال برای مقام تشخیص وجود ندارد. راه حل چیست؟
2 - امکان انجام مناقصه های بین المللی و مشارکت واگذاری در سامانه وجود دارد؟
3 - آیا می توان دلیل تجدید مناقصه را از طریق سامانه مشاهده کرد؟
4 - چرا در زمان ثبت مناقصه، امکان انتخاب تعطیلات رسمی در زمانبندی های مناقصه را نداریم؟
5 - چه زمانی بازگشایی مناقصه همزمان با ارزیابی (فشرده)، امکان پذیر می باشد؟
6 - تا چه زمانی می توانیم مناقصه ها را تجدید/ لغو نماییم؟
7 - چه افرادی در دستگاه اجرائی می توانند عملیات رمزگشایی کلید مناقصه را انجام دهند؟
8 - حد نصاب تعداد مناقصه‌گر‌ان را چگونه مشخص کنم؟
9 - جایگاه واحد بودجه و تامین اعتبار در سامانه تدارکات چیست؟
10 - آیا با وجود اعلان عمومی‌ مناقصه در برد سامانه تدارکات، چاپ آگهی انتشار مناقصه در روزنامه لزومی دارد؟
11 - چگونه مناقصه‌های خرید کالا و خدمات را تفکیک نماییم؟ آیا مناقصه‌های خرید کالا به همراه ارائه خدمات را نیز باید در بستر سامانه ‌انجام دهیم؟
12 - چه نقشی و چگونه می تواند فرآیند اصلاحات مناقصه را در سامانه انجام دهد؟
13 - در صورتی که در یک مناقصه تنها یک مناقصه‌گر شرکت نموده باشد، آیا می‌توانیم همان مناقصه‌گر را به عنوان برنده اعلام نماییم؟یا مناقصه باید تجدید گردد؟
14 - در فرم بازگشایی پاکت‌ها، یک فیلد با عنوان «مهلت پذیرش برنده بودن» وجود دارد. کاربرد این فیلد چیست و مقداردهی به آن را بر چه مبنایی باید انجام دهیم؟
15 - آیا می توانیم مقام تشخیص فرآیند مناقصه را تغییر دهیم؟
16 - در مناقصه‌های خرید کالا، چگونه بدون مشاهده اصل کالا می توانیم در مورد کیفیت آن تصمیم‌گیری نماییم؟
17 - آیا می توانیم در سامانه برای هر مناقصه، مسئول فنی جدید تعریف نماییم؟
18 - آیا بارگذاری صورتجلسه و ضمائم پیش از فراخوان در زمان ثبت فراخوان جدید، الزامی می باشد؟
19 - آیا با توجه به برگزاری مناقصه در بستر سامانه تدارکات، متن آگهی برای چاپ در روزنامه فرمت خاصی دارد؟
20 - آیا اعضای کمیسیون مناقصه به ازای هر مناقصه تعیین می‌شوند؟
21 - مسئول فنی در سامانه چه مسئولیتی بر عهده دارد؟
22 - آیا در فرم «ثبت اطلاعات مناقصه عمومی»، می توانیم بیش از یک روش پرداخت تضامین را انتخاب نماییم؟
23 - آیتم مورد نظر ما در لیست «حوزه فعالیت» موجود در فرم «ثبت اطلاعات مناقصه عمومی» وجود ندارد. آیا امکان افزودن آیتم جدید به این بخش، وجود دارد؟
24 - در سامانه، اعضای کمیسیون مناقصه برای شرکت های دولتی به چه صورتی تعریف می‌شوند؟
25 - شماره حسابی که جهت دانلود اسناد، در فرم «ثبت اطلاعات مناقصه عمومی» در نظر گرفته شده است، بایستی از چه نوعی باشد؟
26 - آیا می توانیم از طریق سامانه، مناقصه را تجدید/ لغو نماییم؟ و تا چه زمانی امکان تجدید/ لغو مناقصه وجود دارد؟
27 - آیا امکان اصلاح اعضای کمیسیون مناقصه در سامانه وجود دارد؟
28 - آیا امکان تعریف دو مقام تشخیص یکی برای فرآیند و دیگری به عنوان عضو کمیسیون، در جلسه بازگشایی پاکت‌ها وجود دارد؟
29 - در صورتی که مناقصه در سامانه برنده ای نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهیم؟
30 - در زمان بازگشایی پاکت های مناقصه، مشخص شد که تعداد مناقصه‌گر‌ان، از حد نصاب کمتر می باشد، جلسه بازگشایی را به چه شکلی ادامه دهیم؟
31 - آیا حضور فیزیکی اعضای کمیسیون مناقصه در جلسه بازگشایی الزامی ‌است؟
32 - دلیل وجود کلید «تایید» در ‌انتهای هر یک از ستون پاکت های پیشنهاد، در فرم بازگشایی پاکت ها چیست؟
33 - آیا برندگان اول و دوم مناقصه، توسط سامانه مشخص می شوند؟
34 - آیا برای تمامی ‌اعضای کمیسیون کارتابل جداگانه تعریف شده است؟
35 - یکی از اعضای کمیسیون نظر مخالفی راجع به یک پاکت دارد، چگونه می توانیم نظر وی را در سامانه ثبت نماییم؟
36 - در صورتی که در زمان بازگشایی پاکت ها به هر دلیلی (قطعی برق, قطعی اینترنت و...) ارتباط با سامانه قطع شود، چگونه می توانیم فرآیند بازگشایی را تکمیل نماییم؟
37 - در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل قیمت‌ها، آیا سامانه امکان ارجاع محتویات پاکت ج به کمیته فنی و بازرگانی را دارد یا خیر؟
38 - آیا برای یک مناقصه، می توانیم چند فرد را به عنوان مسئول کمیته فنی و بازرگانی معرفی نماییم؟
39 - آیا سایر اعضای کمیته فنی و بازرگانی نیز در زمان ثبت نام دستگاه اجرائی معرفی می شوند؟ آیا بایستی برای آنها گواهی امضای الکترونیکی(توکن) دریافت نماییم؟

1 - آیا پرداخت کارمزد به روش الکترونیکی را تنها از حسابی که به عنوان حساب مبدا تعریف نموده ام، می توانم انجام دهم؟
2 - پس از پرداخت هزینه خرید اسناد مناقصه، رسید پرداخت را دریافت نکرده ام. آیا امکان دریافت مجدد رسید، از طریق سامانه وجود دارد ؟
3 - هنگام ارسال پاسخ استعلام ارزیابی کیفی فایل ارسال نشده و با پیغام sending request مواجه می شوم .چگونه این مشکل را برطرف کنم؟
4 - هنگامی که پاکت مورد نظر را انتخاب کرده و بارگذاری می نمایم، فایل آپلود نشده و سیستم پیغام «نام فایل نباید دارای کاراکترهای خاص باشد» را نمایش می دهد. علت چیست؟ (کاراکتر خاصی در نام فایل وجود ندارد.)
5 - آیا امکان افزایش حجم مجاز برای بارگذاری پاکت ها در سامانه وجود دارد؟
6 - چگونه می توانم حجم پاکت های خود را جهت بارگذاری در سامانه، کاهش دهم؟

7 - چگونه می توانم اسناد مناقصه را از طریق سامانه دریافت نمایم؟
8 - پس از اینکه توسط دستگاه اجرائی به عنوان برنده مناقصه انتخاب شده ام، باید در سامانه چه اقدامی انجام دهم؟
9 - آیا می توانم رسید پرداخت کارمزد را از طریق سامانه دریافت نمایم؟
10 - ایا می توانم پیشنهاد ارسال شده خود را اصلاح کنم یا از شرکت در مناقصه انصراف دهم؟
11 - در صورتی که در زمان بازگشایی مشخص شود که پاکت الف دارای نقص می باشد، آیا امکان اصلاح‌ آن را دارم؟
12 - آیا برای پاکت های پیشنهاد فرمت خاصی در سامانه در نظر گرفته شده است؟
13 - آیا برای دریافت اسناد مناقصه حتما باید وجهی پرداخت کنم؟
14 - در زمان بارگذاری فایل pdf، خطای مناسب نبودن نوع فایل نمایش داده می شود. علت چیست؟
15 - کارمزد را از طریق فیش بانکی پرداخت کرده ام. اما در زمان ثبت فیش در سامانه با پیغام" اطلاعات فیش صحیح نمی باشد مواجه می شوم" در صورتی که کلیه اطلاعات فیش را به درستی درج کرده ام. علت چیست؟
16 - در مناقصه هایی که شرکت های تابعه وزارت نفت برگزار می کنند، گاهی امکان تعویض پاکت ج وجود ندارد. علت چیست؟
17 - چرا در خدمات مشاوره شرکت های تابعه وزارت نفت گاهی امکان تعویض پاکت ج وجود ندارد؟
 مزایده


1 - مامورفروش هستم. آیا جهت ثبت مزایده جزئی نیاز به امضای الکترونیکی(توکن) دارم؟
2 - آیا در مزایده جزئی تنها رتبه های معتبر را می توان به عنوان برنده اعلام نمود؟
3 - چگونه می توان در مزایده اجاره، مزایده گر را ملزم به بارگذاری مدارک پیوستی نمود؟
4 - برنده مزایده حراج، برنده بودن خود را نپذیرفته است (عدم پذیرش انجام داده است) آیا می توانم مزایده گر دیگری را به عنوان برنده انتخاب نمایم؟
5 - چگونه در مزایده حراج، لیست قیمت های پیشنهادی مزایده گران را مشاهده نمایم؟
6 - هزینه خرید اسناد مزایده حراج چگونه تعیین می شود؟
7 - آیا در زمان بازگشایی مزایده اجاره می توانیم رتبه بندی را تغییر دهیم؟
8 - جریمه دیرکرد تحویل کالا از انبار چیست و چه مقداری باید در آن قرار گیرد؟
9 - مامور فروش هستم. آیا می توانم مزایده ای را حذف نمایم؟
10 - آیا امکان حذف، ویرایش و یا ابطال پارتی/ مال/ مورد اجاره پس از انتشار وجود دارد؟
11 - آیا امکان ابطال پارتی/ مال/ مورد اجاره، پس از بازگشایی وجود دارد؟
12 - آیا می توان پارتی/ مال/ مورد اجاره را پس از واریز وجه مزایده توسط مزایده گر برنده، ابطال نمود؟
13 - آیا پس از زمان مشخص شده در فرم مزایده، امکان اعلام به برنده وجود دارد؟
14 - در کارتابل مشاهده پیشنهاد ها و اعلام به برنده، کلیدی با عنوان «اعلام به برندگان اول» وجود دارد. کاربرد آن چیست؟
15 - آیا در تعریف تعداد اعضای کمیسیون محدودیت داریم؟
16 - آیا امکان مشاهده قیمت های پیشنهادی پس از بازگشایی، برای عضو کمیسیون وجود دارد؟
17 - برای فعالیت در سامانه مزایده، چه شماره حساب هایی را باید در سامانه ثبت نمائیم؟
18 - چگونه می توانیم گزارشی از ودیعه های پرداختی مزایده گران داشته باشیم؟
19 - مزایده غیر منقول منتشر شده است. آیا می توانیم آن را ویرایش کنیم؟
20 - آیا حتما برای دریافت ودیعه از مزایده گران، بایستی در سامانه شماره حساب تعریف شود؟
21 - آیا ودیعه ها را تنها به صورت الکترونیکی و از طریق کارت می توانیم عودت دهیم؟
22 - در صورتی که تعداد کالاهای یک پارتی بسیار زیاد باشد، مامور فروش چگونه می تواند آن پارتی را ثبت نماید؟
23 - اعضای کمیسیون چگونه به صفحه کاربری خود وارد می شوند؟
24 - یکی از اعضای کمیسیون در روز بازگشایی امکان حضور در جلسه را ندارد. چگونه می توانیم بدون حضور وی بازگشایی مزایده را انجام دهیم؟
25 - چگونه می توان مزایده ای منقول را بدون قیمت پایه ثبت و منتشر کرد؟
26 - چگونه می توانیم هزینه شرکت در مزایده را به ازای هر پارتی مشخص نمائیم؟
27 - آیا رابط دستگاه اجرایی در فرآیند مزایده نقشی ایفا می کند؟
28 - مزایده گر خود را وثیقه گذار اعلام نموده است.جهت تعیین تکلیف موضوع در سامانه چه اقدامی باید انجام دهیم؟
29 - در صورتی که وثیقه گذار بودن مزایده گر عدم تایید شود، آیا قیمت پیشنهادی وی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟
30 - آیا در زمان بازگشایی ودیعه ها، ویرایش وضعیت ودیعه امکان پذیر است؟
31 - چرا امکان اعلام برنده، به نفر دوم وجود ندارد؟

1 - آیا برای شرکت در مزایده جزئی، باید امضای الکترونیکی(توکن) تهیه کنم؟
2 - چگونه می توانم مدارک پیوستی مزایده اجاره را بارگذاری نمایم؟
3 - آیا می توانم قیمت پیشنهادی خود را در مزایده جزئی ویرایش نمایم؟
4 - در مزایده حراج، از چه روش هایی برای پرداخت ودیعه می توانم استفاده کنم؟
5 - چگونه می توانم هزینه ی شرکت در مزایده منقول را پرداخت نمایم؟
6 - چگونه می توانم جهت شرکت در مزایده منقول از انواع ودیعه های غیر الکترونیکی استفاده کنم؟
7 - آیا امکان ارسال پیوست در مزایده منقول/ غیر منقول امکان پذیر است؟
8 - آیا می توانم اسناد مزایده را بدون ثبت نام در سامانه دانلود کنم؟
9 - چگونه بدانم ارسال پیشنهاد قیمت خود را به درستی انجام داده ام؟
10 - آیا امکان انصراف از مزایده غیر منقول وجود دارد؟
11 - چگونه متوجه شوم که تا چه زمانی مهلت ارسال پیشنهاد قیمت دارم؟
12 - چرا قیمت پایه برخی از پارتی ها را مشاهده نمی کنم؟
13 - چگونه قیمت پیشنهادی خود برای مزایده منقول ارسال نمایم؟
14 - وجه مزایده منقول را به صورت الکترونیکی پرداخت کرده ام و وضعیت پرداخت نیز «پرداخت موفق» می باشد، در کارتابل «دریافت اقلام کالا از انبار» هیچ رکوردی وجود ندارد. علت چیست؟
15 - نحوه پرداخت وجه مزایده منقول چگونه است؟
16 - به چه روش هایی می توانم کارمزد مزایده منقول را پرداخت نمایم؟
17 - چگونه می توانم از پرداخت الکترونیکی خود برای مزایده منقول، نسخه چاپی تهیه کنم؟
18 - دستگاه اجرائی نسبت به عودت ودیعه اقدام نکرده است.چگونه عودت ودیعه خود را پیگیری نمایم؟
19 - هنگام پراخت وجه مزایده، با پیغام تراکنش ناموفق، مواجه شدم، چه اقدامی می توانم انجام دهم؟
20 - آیا کارمزد سامانه همان مالیات بر ارزش افزوده می باشد؟
21 - چگونه مطمئن شوم که ودیعه را به درستی ارسال نموده ام؟
22 - تصویر ودیعه برای بارگذاری، بایستی دارای چه شرایطی باشد؟
23 - آیا می توانم شماره کارت بانکی خود را در سامانه تغییر دهم؟
24 - در صورتی که پس از پرداخت وجه مزایده، انصراف دهم، آیا می توانم وجه پرداختی خود را پس بگیرم؟
25 - آیا فردی که شناسه کاربری و رمز عبور من را بداند، می تواند قیمت پیشنهادی مزایده اجاره من را مشاهده کند؟
26 - چگونه می توانم روش های پرداخت ودیعه را مشاهده کنم؟
27 - آیا در سامانه می توانم از قیمت پیشنهادی دیگر مزایده گران مطلع شوم؟
28 - پس از بازگشایی مزایده، چگونه رتبه خود را مشاهده کنم؟
29 - آیا برای بازدید از کالاها باید در سامانه ثبت نام کنم؟ آدرس محل بازدید را چگونه متوجه شوم؟
30 - ارسال پیشنهاد قیمت مزایده اجاره را انجام داده ام. چگونه می توانم قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهم؟
31 - ودیعه خود را به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت و ارسال نموده ام. آیا می توانم آن را ویرایش کنم؟
32 - چگونه متوجه شوم که در مزایده منقول که شرکت کرده ام، برنده شده ام؟
33 - آیا پیش از بازگشایی مزایده غیر منقول، دستگاه اجرایی می تواند قیمت پیشنهادی مزایده‌گر ها را مشاهده کند؟
34 - آیا مشخصات کاربری و توکنی که برای شرکت در مزایده های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استفاده می کنم، در مزایده های سایر دستگاه های اجرائی نیز قابل استفاده می باشد؟
35 - به عنوان برنده مزایده غیر منقول انتخاب شده ام.آیا می توانم مبلغ ودیعه ای که پیش از این پرداخت نموده ام را از وجه مزایده کسر و مابقی را پرداخت کنم؟
36 - چگونه می توانم لیست کالاهای یک پارتی را با جزئیات کامل ببینم؟
37 - زمانی که به درگاه بانک وارد می شوم و با فشردن کلید پرداخت، پیغام «شماره کارت اشتباه است» نمایش داده می شود. علت چیست؟
38 - آیا می توانم از مشخصات کاربری سامانه تدارکات، در سامانه اموال تملیکی نیز استفاده کنم؟
39 - آیا می توانم جهت شرکت در مزایده، سه ودیعه غیر الکترونیکی را ادغام کرده و آنها را برای یک پارتی ارسال نمایم؟
40 - آیا امکان ارسال اصل ودیعه (فیش ، ضمانتنامه بانکی) خود را از طریق پست به دستگاه اجرایی دارم؟
41 - زمان ارسال پیشنهاد قیمت به پایان رسیده است.چگونه پیشنهاد خود را ارسال نمایم؟
42 - وثیقه گذار کیست؟